Milyen hibákat nem szabad elkövetnem Németországban egy kárbejelentés során?

A biztosítónál tett kárbejelentés során számos hibát el kell kerülni annak érdekében, hogy a kárigényt zökkenőmentesen és komplikációk nélkül kezeljék. Itt vannak a legfontosabb hibák, amelyeket el kell kerülni:

  1. A kár késedelmes bejelentése:
    • Jelentse be a kárt azonnal. Sok biztosítási szerződésben meghatározott határidők vannak, amelyekben a kárt be kell jelenteni. A késedelmes bejelentés ahhoz vezethet, hogy a biztosító elutasítja a kár rendezésé
  2. Hiányos vagy pontatlan adatok megadása:
    • Adja meg az összes szükséges információt teljes körűen és pontosan. A hiányos vagy pontatlan adatok késedelmet okozhatnak a feldolgozásban, vagy a kárigény elutasításához vezethetnek.
  3. Hiányzó dokumentáció:
    • Gondoskodjon arról, hogy minden releváns dokumentumot és bizonyítékot rendelkezésre bocsásson. Ide tartoznak a kár fényképei, tanúvallomások, rendőrségi jelentések (ha szükséges), és költségbecslések vagy számlák.
  4. A kárenyhítési kötelezettség elmulasztása:
    • A biztosított köteles a kárt a lehető legkisebbre csö Ez azt jelenti, hogy intézkedéseket kell hoznia a további károk megelőzése érdekében, és erről tájékoztatnia kell a biztosítót.
  5. Nincs egyeztetés a biztosítóval a javítás előtt:
    • Mielőtt javítást végezne, konzultáljon a biztosítójával. Egyes biztosítók ragaszkodnak ahhoz, hogy egy meghatározott szakértőt vagy szerződéses műhelyeket vegyen igénybe.
  6. A biztosítási szerződés feltételeinek figyelmen kívül hagyása:
    • Olvassa el és értse meg biztosítási szerződése felté Ügyeljen arra, hogy pontosan betartsa a bejelentési kötelezettségeket és követelményeket.
  7. Az önrész figyelmen kívül hagyása:
    • Ne feledje, hogy sok biztosításnál önrész van. Ez azt jelenti, hogy a kár egy bizonyos részét Önnek kell viselnie.
  8. Nem működik együtt a biztosítóval:
    • Dolgozzon szorosan együtt a biztosítóval, és időben válaszoljon minden kérdésükre és követelésükre. Az együttműködés hiánya késedelmekhez vagy akár a kárigény elutasításához vezethet.
  9. Nem megfelelő vagy túlzott követelések benyújtása:
    • Győződjön meg arról, hogy követelései indokoltak és jogosak. A túlzott követelések azt eredményezhetik, hogy a biztosító gyanakvóvá válik, és alaposabban megvizsgálja a kárt.
  10. Korábbi károk elhallgatása:
    • Legyen őszinte a korábbi károkról vagy meglévő állapotokról. Az ilyen információk elhallgatása csalásnak minősülhet, és súlyos következményekkel járhat.

 

Ezeknek a hibáknak az elkerülésével növeli annak valószínűségét, hogy a kárbejelentését gyorsan és sikeresen kezelik. Ügyeljen arra, hogy mindig átláthatóan és együttműködően kommunikáljon biztosítójával.

 

További kérdések esetén szívesen segítünk.

Kevin Ressler
biztosítási szakértő
Németországi Biztosítások
Otto Hahn St. 2185435 Erding
Németország
Mobil: +49 (0) 151 22656507
Telefon: +49 (0) 8122 2285225

E-mail: Kevin.Ressler@ergo.de
Web:  nemetorszagibiztositas.hu

Biztosítások

Kalkulátorok

Service

Menü