Az új típusosztályok tizenegymillió járművezetőt érintenek

A típusosztály-statisztikák a Németországban regisztrált közel 32 000 autómodell káregyenlegét tükrözik. A frissített kiadás számos változtatást eredményez.

Németországi Biztosítási Csoprt – Kevin Ressler Biztosítási Szakértö tajekosztat

www.nemetorszagibiztositas.hu

Mely járműmodellek kerültek magasabb osztályba és melyek alacsonyabba? Mindez kiderül az új típusosztály-statisztikából

A Német Biztosítók Szövetsége (GDV) a mai napon közzétette az új, nem kötelező típusosztály-statisztikákat. “Mintegy 4,3 millió autóst érint kedvezően a felelősségbiztosítás terén a jobb típusosztályaiba sorolás és több mint hétmillió esetében lépnek érvénybe magasabb besorolások. ” – mondta el Jörg Asmussen, a GDV ügyvezető igazgatója. A mintegy 30,3 millió járművezető közel háromnegyede esetében továbbra is az előző év típusosztálya marad érvényben.

“A nagy ugrások kivételt képeznek, csak néhány modell esetében nagyobb a változás mértéke az egy kategóriánál”, mondja Asmussen. Például a Nissan Juke 1.0 (F16 típus, 2019 óta) és a VW E-Golf VII (AU típus, 2016 óta) két-két osztállyal javul, míg a Hyundai Kona 1.6 T (OS típus, 2017 óta) két típusosztállyal romlik.

Sok utcai terepjárónak (SUV) és felső kategóriás modellnek van magas típusosztályokkal

Míg a gépjármű-felelősségbiztosításnál a károsultnak fizetendő baleseti rokkantsági térítések meghatározó jelentőségűek, addig az casconál egyebek mellett a biztosított gépjármű értéke is szerepet játszik. Ezért számos nagy teljesítményű felső kategóriás modell és SUV, mint például az Audi Q8 50 TDI Quattro (4L típus, 2018 óta) és a Range Rover Velar 20D AWD (LY típus, 2017 óta) magas típusosztályba tartozik, míg régebbi modellek és kisautók, mint például a Kia Picanto 1.0 (JA típus, 2017 óta) vagy a Skoda Citigo-E (AA típus, 2019 óta) az alacsonyabb osztályokba kerültek.

Háttérinformációk: A GDV típusosztály-statisztikái

A gépjármű-biztosítások díja különböző jellemzőktől függ – beleértve azt is, hogy melyik autómodellt vezetik. Annak érdekében, hogy a gépjármű-biztosítók könnyebben és a kockázatoknak megfelelő módon számíthassák ki díjaikat, a GDV statisztikusai évente egyszer kiértékelik a Németországban regisztrált összes autómodell kármérlegét. A GDV típusosztály-statisztikái közel 32 000 különböző modellt és baleseti kármérlegüket tartalmazzák a 2018 és 2020 közötti évekre.

 “A nem kötelező GDV típusosztály-statisztikáinak logikája egyszerű: Ha egy autómodell járművenként átlagosan viszonylag kevés kárt és alacsony kárköltségeket okoz, akkor alacsony típusosztályba sorolják, sok kárigény és magas biztosítási térítési összeg esetén magasak”, mondja Asmussen.

16 típusosztály van a felelősségbiztosításnál, 25 a casconál

A gépjármű-felelősségbiztosításban 16 típusosztály (10-25) létezik és a modell besorolása szempontjából a közlekedési baleseteket követően a károsult harmadik személyeknek fizetett biztosítási összegek a meghatározóak. A teljes casconál a GDV statisztikusai 25 típusosztályt különböztetnek meg (10-34). A teljes casco kiszámításánál szerepet játszik a biztosított vétkes magatartása által előidézett baleseteknél a saját autón keletkezett károk illetve a részleges casco károk is (például autólopás, üvegkár, vadkár, természeti jelenség okozta károk). A részleges casco esetében 24 típusosztály van (10-33). Ehhez a statisztikához a casco biztosítással rendelkező gépjárművek rész-casco károsodásait veszik figyelembe.

A GDV új típusosztály-besorolása nem kötelező a biztosítótársaságok számára, és mostantól kezdve mind új szerződéseknél, mind pedig a már meglevő biztosítások lejártakor (általában 2022. január 1-én) alkalmazni lehet. A típusosztály önmagában nem teszi lehetővé a teljes gépjármű-biztosítási díj összegének alakulásával kapcsolatos következtetések levonását.

Példák típusosztályokra a gépjármű-biztosításban 2022-ben

Tabelle 1 Titel: Alacsony minősítésű modellek (válogatás)
Tabelle 2 Titel: Magas minősítésű modellek (válogatás)
Tabelle 3 Titel: Tavalyi évhez képest alacsonyabb minősítésű modellek (válogatás)
Tabelle 4 Titel: Tavalyi évhez képest magasabb minősítésű modellek (válogatás)

Tabellenheader:

Fahrzeugmodell -Gépjármű-modell
Hersteller Typschlüssel Nummer – Gyártó / Típus-kulcs száma
Kötelező felelősségbiztosítási osztály (10-25)
Veränderung – Változás
Vallkasko Klasse – Teljes casco-osztály
Teilcasko-Klasse – Részleges casco osztály (10-33)
Veränderung – Változás

Kevin Ressler

biztosítási szakértő

Otto-Hahn-Str. 21
85435 Erding
Németország

Mobil: +49 (0) 151 22656507
Telefon: +49 (0) 8122 2285225
E-mail: Kevin.Ressler@ergo.de
Web: nemetorszagibiztositas.hu

Biztosítások

Kalkulátorok

Service

Menü