A gumiabroncsok leggyakrabban váratlanul hibásodnak meg – és ez különösen dühítő: hiszen a teljesen új abroncsok sincsenek védve egy szög vagy üvegszilánk okozta kártól. Továbbá egy hirtelen nyomásvesztés nélküli abroncs is lehet a baleset oka – például nem megfelelő vagy elhasználódott profil miatt. De a biztosító ilyen jellegű kár esetén is fizet?
Hibás abroncs esetén alapvetően csak a teljes Casco jöhet szóba. A részleges Casco káreseményei között nem találunk abroncskárt, a kötelező felelősségbiztosítás pedig eleve nem térít meg semmilyen kárt saját járművünkön. Ám egy teljes Casco megkötésekor sem feltétlenül fedezi biztosításunk az abroncsokat: hiszen a szerződés legtöbbször legalább 150 eurónyi önrészt tartalmaz, sok esetben ez akár 300 euró is lehet – így ez két új abroncs áránál is magasabb lehet.
Ahhoz ugyanis, hogy ne befolyásolják negatívan a vezetési élményt, az egy tengelyre felszerelt abroncsoknak azonos kopással kellene rendelkezniük. Még ha az új abroncsok beszerzési és felszerelési költsége magasabb is az önrésznél, akkor is kérdéses, hogy térít-e a biztosító? Ezen felül figyelembe kell vennünk, hogy egy káreseményt követően nőnek a biztosítás díjai – ezzel az összköltségünk magasabb lehet, mintha magunk viselnénk a terhet. Ez különösen akkor igaz, ha a gumi javítható, ami egy szög vagy egyéb éles tárgy esetén gyakran lehetséges.
Modern abroncsoknál már ritkábban fordul elő a klasszikus durrdefekt. Ilyen hibák már szinte csak a helytelen felszerelés vagy tartósan nem megfelelő guminyomás miatt jelentkeznek. Ám ha mégis hirtelen nyomásvesztés lépne fel, magasabb sebességnél alig kerülhető el a baleset. Ha ennek során más közlekedők is megkárosodnak, akkor a felelősségbiztosítás fedezi a kárt. Saját autónkon keletkezett károk esetén már komplikáltabb a helyzet: még ha teljes Cascóval is rendelkezünk, valamint a káresemény a gumik miatt következett be, fennáll annak a veszélye, hogy a biztosító társaság megpróbálja a sofőrre hárítani a felelősséget.
Egy szakértő ellenőrzi, hogy esetleg vétettünk-e a kötelező téli gumi használat ellen vagy nem voltak-e az abroncsok túlzottan kopottak. Németországban ugyan nem kötelező bizonyos időtartamra a téli gumi használata; ám bizonyos időjárási körülmények mellett érdemes lehet. Ezzel szemben a gumikopás könnyen kideríthető: 1,6 mm-es profilmélység alatt már nem megengedett. Ezt a biztosító gondatlanságnak tekintheti, ilyen esetben megtagadhatja a kártérítést. Ezen korlátozások ugyanakkor csak a saját kárunk megtérítésére vonatkoznak. A másik balesetes fél költségeit minden esetben átvállalják. Egyes esetekben súlyos gondatlanságnak is értékelhetik ezt, ami ahhoz vezethet, hogy a biztosító a sofőrrel fizetteti meg az okozott kárt – bizonyos összeghatárig ez lehetséges. Főleg kisebb károk esetén igen ritkán fordul elő jogi konfliktus – a biztosítók legtöbbször méltányosak ügyfeleikkel.